Педагогічний автопортрет





Шевченко Оксана Юріївна – вчитель хімії та біології
Педагогічний стаж – 15 років
Проблема, над якою працюю: «Формування життєвих компетентностей учнів на уроках хімії та біології шляхом впровадження міжпредметних зв’язків, використовуючи сучасне новітне інформаційне середовище»
Перед собою ставлю проблему  пошуку відповідей на такі  питання:
                     - як підвищити якість навчання хімії?
                     - як розвинути в учнів інтерес до предмета?
                     - як розвинути їх творчі здібності?
                     - як залучити дітей до активного компетентного спілкування?
                     -  як  навчити дитину застосовувати знання в повсякденому житті ?
                    - як навчити їх бачити прекрасне в навколишньому світі, в оточуючих людях,               у процесі   навчання?
Короткий опис мого досвіду роботи:
     Метою моєї роботи як вчителя хімії та біології є формування всебічно розвиненої компетентної особистості учня, що вміє застосовувати набутті знання і в інших життєвих ситуаціях.
 Згідно з дослідженнями сучасних вчених в даному напрямку можна виділити  такі компоненти:                                                                                                    
 - когнітивний  ;
 - діяльністно – творчий;
 - особистісний;
 -  аксіологічний ;
    Їх реалізація в моїй діяльності відбувається через переосмислення і доповнення змісту хімічної освіти; використання інноваційних технологій; максимальне врахування індивідуальних особливостей учнів та врахування їх творчих здібностей, залучення учнів до таких форм діяльності, в яких відбувається формування життєвих компетентностей необхідних для розвитку особистості в сучасному суспільстві.
НАПРЯМКИ РОБОТИ
-- Переосмислення, доповнення змісту хімічної освіти, розкриття   гуманітарного потенціалу хімії.
--Врахування індивідуальних творчих здібностей учнів.
--Діагностика розвитку психічних процесів та творчих здібностей.
--Світоглядні знання
--Елементи історизму
--Елементи екології
--Політехнічні знання
--Естетичний компонент
--Рівневий підхід до навчання
--Застосування інноваційних технологій
--Інтеграція змісту, форм і методів навчання. 
 --Залучення учнів до видів діяльності, що сприяють формуванню в них високих моральних якостей та творчих здібностей.
-- Інтерактивні методи навчання.
--Проблемні семінари, нестандартні уроки.
Використовую в своїй педагогічній діяльності такі інноваційні форми роботи та технології, як:
1) проектна діяльність (проекти різних типів: міні – проекти, групові проекти, довготривалі дослідницькі роботи);
2) випереджальне навчання, як засіб формування міжпредметних компетентностей  учнів;
3) використання ІКТ з метою оптимізації навчального процесу;
4) дистанційне навчання з метою зацікавлення та диференційованого підходу до навчання учнів.
При проведенні уроків класичного типу практикую цілу низку педагогічних прийомів, які дозволяють включати учнів до активної, творчої роботи, підвищити результативність навчання. Так, при активізації пізнавальної діяльності учнів або при проведенні узагальнення і повторення вивченого матеріалу застосовую „мозковий штурм”, під час практичної частини уроку доцільними є такі педагогічні прийоми: моделювання ситуацій на заданий алгоритм, побудова „гірлянди асоціацій”, відтворення „логічного ланцюжка” тощо. В кінці кожного уроку здійснюю рефлексію, з'ясовую рівень засвоєння матеріалу.
Мої напрацювання: розробки нестандартних  уроків (уроки – подорожі, уроки – дослідження, уроки – змагання та інші), розробки позакласних заходів з хімії та біології, підбір та розробки самостійних та підсумкових робіт з предметів.
Досягнення: переможці ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад з хімії та біології, а саме:
2013-2014 н.р


Хімія
1.Горошко В. (9 клас) – ІІ місце

2. Яковлєва  К. (10 клас) – ІІІ місце
3. Яковлєва  Н. ( 7 клас) – ІІ місце
Біологія
1. Бондаренко  А. (8 клас) – ІІІ місце
2. Балик  А. (11 клас) – ІІІ місце


2014-2015 н.р
Хімія


1. Яковлєва  К. (11 клас) – ІІ місце
2. Яковлєва  Н. ( 8 клас) – ІІІ місце
3. Гребенщіков М (7 клас) – ІІІ місце
4. Андрієнко К. (9 клас)  - ІІІ місце


2015-2016 н.р


Хімія
1. Ілютенко А (7 клас)  -  ІІ місце
2. Яковлєва  Н. ( 9 клас) – І місце
3. Гребенщіков М (8 клас) – ІІІ місце
Біологія
1. Бондаренко  А. (10 клас) – ІІІ місце
2. Ілютенко А (7 клас)  -  ІІІ місце
2. Яковлєва  Н. ( 9 клас) – ІІІ місце



Немає коментарів:

Дописати коментар